Hét laadpas abonnement voor privé of zakelijk gebruik

Met de laadpas of laadtag van Lanova Connect activeer jij je laadsessie bij een openbare laadpaal voor de beste prijs. Onze landelijke dekking van wel meer dan 300.000 laadpunten zorgt ervoor dat je altijd wel ergens terecht kan.

Waarom Lanova Connect

  • Gemakkelijk betalen via maandfactuur
  • Groot netwerk met meer dan 300.000 laadpunten
  • Altijd en overal je auto laden
  • 24/7 support

Hoe werkt elektrisch laden?

null

1. Zoek een laadpaal

Zoek een laadpaal in de buurt via je app of het web.Start nu »
null

2. Plug de laadkabel

Open de laadklep en plug de laadkabel in de auto en daarna in de laadpaal.
null

3. Laadpas

Houd de laadpas voor de kaartlezer. Wacht op het piepsignaal. De sessie start en het blauwe licht gaat branden.
null

4. Klaar met laden?

Klaar met laden? Houd de laadpas weer voor de kaartlezer. De laadkabel zal ontgrendelen en je bent ready!

Lanova Connect Basic

Slechts € 3,49 per maand (excl. BTW)

  • Onbeperkt laden zonder toeslag
  • Betaal alleen het reguliere tarief van de aanbieder
  • Groot laadnetwerk met 300.000+ laadpunten en europese dekking
  • Overzichtelijke maandfactuur met laadsessies
  • Maandelijks opzegbaar

Laadpas aanvragen in 3 stappen

1

Ga naar: https://mijn.lanovalaadpalen.nl/signup voor het aanvragen van een laappas of laadtag

2

Maak de keuze tussen laadpas of laadtag en
bestel het product

3

Het door jou gekozen product word zo snel mogelijk afgeleverd en kan direct gebruikt worden

Veelgestelde vragen

Activeer je laadpas door de volgende stappen te volgen:
  • Ga naar het Lanova Dashboard, en log in met je account
  • Klik vervolgens op ‘Mijn passen’
  • Klik daarna op ‘Laadpas Activeren’, en vul hier het nummer in dat op je laadpas of laadtag staat
Weet je niet zeker of je al een account hebt? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’, en vul je e-mailadres in.
Bij een Lanova Connect abonnement betaal je € 3,49 per maand aan Lanova. De overige kosten bestaan maandelijks uit het aantal geladen kWh vanuit de laadpaal eigenaar. Iedere maand worden deze kosten via een automatische incasso of per factuur afgeschreven van je rekening. Je betaalt bij het Lanova Connect abonnement geen aanschafkosten.
In Nederland en de Benelux kun je nagenoeg overal laden met de Lanova laadpas of tag. In Duitsland hebben wij een dekking van 90% iedere dag streven we naar de 100%!
Het volladen van een accu ligt aan meerdere factoren. Dit is afhankelijk van het soort laadpaal en de auto. Gemiddeld duurt het volladen van een accu tussen de 6 tot 10 uur. Indien je onderweg bent en je accu dreigt leeg te raken, wil je niet 6 tot 10 uur wachten tot voor je accu weer vol is. In dit geval kun je gebruik maken van snelladers. Deze staan vaak gelegen langs snelwegen, bijvoorbeeld FastNed-stations zijn bekend. Bij deze snelladers kun je de accu meestal binnen 30 minuten 80% van je accu volladen. Uiteraard heb je hiervoor ook een laadpas nodig.

In Nederland zijn er verschillende laadpaal providers actief. Gemiddeld betaal je €0,33 per kWh op publieke laadpunten. Lanova pashouders krijgen een korting van €0,03/kWh excl. btw op laders uitgerust met de Lanova backoffice.

Wil je een extra laadpas aanvragen voor een familielid of gewoon zelf een reserve pas hebben? Dat kan!

Er zijn twee opties:

1. Je kan altijd een extra ‘Pay as you charge’ laadpas aanvragen naast je huidige laadpas. Dit is de beste optie als je de extra laadpas echt als reserve wil gebruiken en er incidenteel mee laadt. Je betaalt voor de “pay as you charge’ laadpas geen abonnementskosten maar betaalt per laadbeurt. Zolang je er dus niet veel mee laadt is dit de meest voordelige optie. Login op je Lanova account en ga vervolgens naar ‘mijn passen’ en vraag vanuit daar een nieuwe laadpas aan. Doe dit vanuit je bestaande account zoals boven beschreven, in dat geval vallen beide passen onder hetzelfde factuuraccount. Bekijk hier hoe je dat doet.

2. Wanneer je wel van plan bent om de 2e laadpas veel te gebruiken (bijvoorbeeld familielid), dan kan je beter een extra ‘Lanova Connect’ abonnement afnemen. Dit is dan ook simpelweg een tweede abonnement met de daarbij horende kosten. Vraag de 2e pas wel aan via je bestaande Lanova account. Login op je Lanova account en ga vervolgens naar ‘mijn passen’ en vraag vanuit daar een nieuwe laadpas aan. Doe dit vanuit je bestaande account zoals boven beschreven, in dat geval vallen beide passen onder hetzelfde factuuraccount. Bekijk hier hoe je dat doet.

Alle bestellingen die wij voor 16:00 uur binnenkrijgen gaan dezelfde dag nog op de post. Dus bestel je voor 16:00 uur op een werkdag, dan ligt die morgen op de deurmat.

Bestel je vrijdag na 16:00 uur of in het weekend, dan zal PostNL dinsdag je laadpas leveren.

Het kan voorkomen dat het langer duurt, maar dit is dan afhankelijk van drukte bij PostNL.

Is de laadpas nog niet geleverd binnen 5 dagen? Neem contact met ons op. Wij kunnen altijd een nieuwe laadpas opsturen.

Een laadpaal provider is degene die verantwoordelijk is voor de levering en verrekening van de stroom die uit de laadpaal komt. Een laadpaal provider is niet hetzelfde als een laadpaal fabrikant.

Lanova is zelf ook een laadpaal provider, en is geen laadpaal fabrikant.

Je kan bijvoorbeeld een Alfen laadpaal hebben, waarbij je Lanova gebruikt als provider. In dat geval kan je dus openbaar laden met de Lanova laadpas.
Met de Lanova laadpas kan je openbaar laden bij laadpalen die worden beheerd door de onderstaande providers:

Abel & Co, Allego, ANWB, Blue Corner, Blue Current, E-Flux, ENWB, Eneco, EV-Box, EWE, Fastned, FlowCharging, GreenFlux, Ionity, JustPlugin, Last Mile Solutions, Mobility+, New Motion, ParknCharge, Shell Recharge, VanDeBron, en Vattenfall.

Stuur een mailtje naar info@lanovalaadpalen.nl met je naam en pasnummer. Wij blokkeren de pas voor je. Je kan vanuit mijn.lanovalaadpalen.nl dashboard een nieuwe pas of tag aanvragen.

Bekijk onze FAQ pagina voor meer antwoorden.