0880110301

Retourneren

Alles over retourneren.

Als uw artikel geen goede match is, mag u deze naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. Wilt u iets retourneren, laat het ons dan binnen 14 dagen weten. De retourvoorwaarden en alle veelgestelde vragen rondom retourneren vind u hieronder.

Zit uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina en onze experts nemen zo snel mogelijk contact met u op.

  • 1. Zowel bij artikelen van Lanova als bij artikelen van verkopers via Lanova is er altijd een retourtermijn van minstens 30 dagen, dit is uw herroepingsrecht. Dit betekent dat nadat u binnen de bedenktijd (een termijn van 14 dagen) een besluit heeft genomen of u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, nog 16 dagen de tijd hebt om de artikelen terug te sturen. De retourtermijn gaat in op de dag dat u het artikel ontvangt. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als u alles heeft ontvangen. U ontvangt dus altijd de maximale zichttermijn. 2. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk). 3. Het product is onbeschadigd. 4. Artikelen die u niet kunt retourneren: Cadeaubonnen en -kaarten Software abonnementen/producten Digitale artikelen; software programma's en dergelijke
  • We maken retourneren zo gemakkelijk mogelijk. We krijgen wel graag een seintje zodat we voor een snelle terugbetaling kunnen zorgen. Daarom vragen wij u een om contact op te nemen met onze klantenservice via info@lanovalaadpalen.nl. Vermeld in uw bericht uw NAW-gegevens en telefoonnummer. Heeft u het product online besteld? Geef dan ook uw rekeningnummer aan ons door. U ontvangt van ons een bevestiging en retournummer. Tip: bewaar uw verzendbewijs. Daarmee kunnen we uw verzending traceren als er iets misgaat.
  • In de meeste gevallen is het retourneren gratis. Is het product ongebruikt en valt deze binnen uw 14 dagen bedenktijd? Dan zal Lanova de retourkosten op zich nemen. Valt het retourneren buiten de bedenktijd dan kunnen de retourkosten voor eigen rekening zijn. In het bericht van onze klantenservice zal altijd worden vermeld voor wie de retourkosten zijn. Wanneer door schuld van Lanova een verkeerd product is verzonden, of het product niet voldoet aan de afspraken dan zullen wij de retourkosten uiteraard op ons nemen.
  • Wij kunnen het product bij u ophalen. U dient dit echter zelf aan te geven bij het aanmelden van uw retourzending. Retouren die tot 12.00 uur worden aangemeld, kunnen vaak dezelfde middag nog worden opgehaald. We halen uw artikel op bij het bezorgadres wat is opgeven in uw bericht. Tip: Print uw retouretiket die u ontvangt na het retour melden. Zonder geprint retouretiket kan de retour niet meegenomen worden.
  • Wilt u een ophaalafspraak wijzigen? Annuleer dan de retourmelding per mail via info@lanovalaadpalen.nl. Vermeld hierbij uw eerder ontvangen retournummer en uw wijziging.
  • Heeft u een retourmelding aangemaakt en hiervoor een bevestiging ontvangen? Dan zullen wij in de bevestiging altijd het retouradres vermelden. Verstuur uw artikel naar het onderstaande retouradres, graag onder vermelding van uw retournummer. Lanova Laadpalen B.V. AFDELING RETOUREN De Bleek 40 7468 DL ENTER, Nederland
  • Wij raden aan om uw artikel via een postbedrijf te versturen. Heeft Lanova u voorzien van een retouretiket en kunt u deze niet printen? Pak uw beste pen en schrijf het retouradres mét retournummer op uw retourpakket. Dat hoeft niet in uw allermooiste handschrift, als het maar goed leesbaar is. Tips: Retourneert u via PostNL? Dan ontvangt u een barcode. Meer heeft de PostNL medewerker niet nodig. Even scannen en uw pakketje kan meteen door. Heeft u een ophaalafspraak gemaakt? Dan is een geprint retouretiket wel nodig.
  • U heeft meerdere mogelijkheden voor het afgeven van uw retour. De meest voorkomende zijn: - PostNL afleverlocatie - Pakketservice Gamma - Pakketservice Primera - Afhaalpunt bij bijvoorbeeld Albert Heijn Grote of zware artikelen? Geef even een seintje, wij kunnen deze ook bij u thuis ophalen. Weten wat het dichtstbijzijnde afleverpunt is? Neem contact met ons op via 0880110301 en wij zoeken het voor u uit!
  • Natuurlijk! Heeft u een ophaalafspraak gemaakt? Laat dan even iets weten aan onze klantenservice via info@lanovalaadpalen.nl. Dan zorgen wij ervoor dat de koerier niet langskomt. Heeft u het artikel al geretourneerd? Neem contact op met onze klantenservice. Wij zorgen ervoor dat uw artikel kosteloos zal worden teruggezonden. In alle andere gevallen hoeft u niks te doen.
  • We laten het u weten. We mailen u zodra u retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat u het teruggestuurd hebt.
  • Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat u het verstuurd hebt. We houden u op de hoogte via mail. Zodra u retour is verwerkt, betalen we u terug.
  • Als u het product via onze webshop heeft besteld dan ontvangen wij graag uw rekeningnummer. Bij bestellingen via onze webshop hebben wij namelijk geen zicht op rekeningnummers van onze klanten.
  • We betalen u meteen terug nadat we uw retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van uw betaalmethode: - iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen - Creditcard: binnen 5 werkdagen - Cadeaubon: direct opgewaardeerd. Heeft u betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we u op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee u betaald heeft.
  • De herroepingstermijn verloopt 30 dagen na de dag dat het artikel in bezit is, u het laatste artikel heeft ontvangen van een bestelling die uit meerdere zendingen en artikelen bestaat of het laatste onderdeel heeft ontvangen van een artikel dat uit meerdere onderdelen bestaat.
  • Een artikel kan alleen worden teruggezonden als deze compleet is en - indien mogelijk - in originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.* Retourneren is niet mogelijk als artikelen op uw initiatief zijn aangepast of reeds zijn geïnstalleerd (laadpalen). *Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat u het artikel op een andere manier heeft gebruikt dan u in een winkel zou doen, mogen we u aansprakelijk stellen.
  • Als u een ander artikel heeft ontvangen dan dat u besteld heeft kunt u het artikel ruilen. In alle andere gevallen is ruilen van onze artikelen niet mogelijk. Natuurlijk kunt u dan wel uw bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Neem voor het vervangen van onze artikelen contact op met onze klantenservice.
  • Nee hoor, het vervangen van artikelen is meestal gratis. Ook de verzending is vaak gratis. Vervangen van artikelen is alleen mogelijk wanneer u een ander artikel ontvangen heeft dan dat u besteld heeft. In alle andere gevallen kun je je artikelen binnen de zichttermijn retourneren. De factuur van uw oorspronkelijke bestelling blijft gelden. Ruilt u het artikel om tegen een artikel met een andere prijs? Dan vervalt de oorspronkelijke factuur indien dit per mail is aangegeven door onze klantenservice.
  • Ja, dat is mogelijk. Zolang uw artikel nog niet verzonden is, kunt u annuleren. Dit kun u doen door contact op te nemen met onze klantenservice via info@lanovalaadpalen.nl Het kan zijn dat het artikel al is verzonden voor het annuleringsverzoek binnenkomt. Uiteraard kunt u dan binnen de zichttermijn retourneren.
Direct contact of
een offerte aanvragen?

Heeft u een vraag en kunt u deze niet vinden bij de veelgestelde vragen of wilt u meer weten over de mogelijkheden? Laat uw bericht achter en we komen er persoonlijk bij u op terug.

Meer weten?

Offerte aanvragen

Vermeld hieronder uw gegevens en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Meer weten?

Informatie aanvragen

Vermeld hieronder uw gegevens en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

1