0880110301

Retourneren

Alles over retourneren.

Als jouw artikel geen goede match is, mag je deze naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. Wil je iets retourneren, laat het ons dan binnen 14 dagen weten. De retourvoorwaarden en alle veelgestelde vragen rondom retourneren vind je hieronder.

Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina en onze experts nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • 1. Zowel bij artikelen van Lanova als bij artikelen van verkopers via Lanova is er altijd een retourtermijn van minstens 30 dagen, dit is je herroepingsrecht. Dit betekent dat nadat je binnen de bedenktijd (een termijn van 14 dagen) een besluit heeft genomen of je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, nog 16 dagen de tijd hebt om de artikelen terug te sturen. De retourtermijn gaat in op de dag dat je het artikel ontvangt. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen. je ontvangt dus altijd de maximale zichttermijn. 2. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk). 3. Het product is onbeschadigd. 4. Artikelen die je niet kunt retourneren: Cadeaubonnen en -kaarten Software abonnementen/producten Digitale artikelen; software programma's en dergelijke
  • We maken retourneren zo gemakkelijk mogelijk. We krijgen wel graag een seintje zodat we voor een snelle terugbetaling kunnen zorgen. Daarom vragen wij je om contact op te nemen met onze klantenservice via info@lanovalaadpalen.nl. Vermeld in je bericht uw NAW-gegevens en telefoonnummer. Heb je het product online besteld? Geef dan ook je rekeningnummer aan ons door. Je ontvangt van ons een bevestiging en retournummer. Tip: bewaar je verzendbewijs. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
  • In de meeste gevallen is het retourneren gratis. Is het product ongebruikt en valt deze binnen uw 14 dagen bedenktijd? Dan zal Lanova de retourkosten op zich nemen. Valt het retourneren buiten de bedenktijd dan kunnen de retourkosten voor eigen rekening zijn. In het bericht van onze klantenservice zal altijd worden vermeld voor wie de retourkosten zijn. Wanneer door schuld van Lanova een verkeerd product is verzonden, of het product niet voldoet aan de afspraken dan zullen wij de retourkosten uiteraard op ons nemen.
  • Wij kunnen het product bij jou ophalen. Je dient dit echter zelf aan te geven bij het aanmelden van je retourzending. Retouren die tot 12.00 uur worden aangemeld, kunnen vaak dezelfde middag nog worden opgehaald. We halen je artikel op bij het bezorgadres wat is opgeven in je bericht. Tip: Print jouw retouretiket die je ontvangt na het retour melden. Zonder geprint retouretiket kan de retour niet meegenomen worden.
  • Wil je een ophaalafspraak wijzigen? Annuleer dan de retourmelding per mail via info@lanovalaadpalen.nl. Vermeld hierbij jouw eerder ontvangen retournummer en jouw wijziging.
  • Heb je een retourmelding aangemaakt en hiervoor een bevestiging ontvangen? Dan zullen wij in de bevestiging altijd het retouradres vermelden. Verstuur jouw artikel naar het onderstaande retouradres, graag onder vermelding van jouw retournummer. Lanova Laadpalen B.V. AFDELING RETOUREN De Bleek 40 7468 DL ENTER, Nederland
  • Wij raden aan om jouw artikel via een postbedrijf te versturen. Heeft Lanova je voorzien van een retouretiket en kan je deze niet printen? Pak je beste pen en schrijf het retouradres mét retournummer op jouw retourpakket. Dat hoeft niet in je allermooiste handschrift, als het maar goed leesbaar is. Tips: Retourneer je via PostNL? Dan ontvangt u een barcode. Meer heeft de PostNL medewerker niet nodig. Even scannen en jouw pakketje kan meteen door. Heb je een ophaalafspraak gemaakt? Dan is een geprint retouretiket wel nodig.
  • Je hebt meerdere mogelijkheden voor het afgeven van jouw retour. De meest voorkomende zijn: - PostNL afleverlocatie - Pakketservice Gamma - Pakketservice Primera - Afhaalpunt bij bijvoorbeeld Albert Heijn Grote of zware artikelen? Geef even een seintje, wij kunnen deze ook bij jou thuis ophalen. Weten wat het dichtstbijzijnde afleverpunt is? Neem contact met ons op via 0880110301 en wij zoeken het voor je uit!
  • Natuurlijk! Heb je een ophaalafspraak gemaakt? Laat dan even iets weten aan onze klantenservice via info@lanovalaadpalen.nl. Dan zorgen wij ervoor dat de koerier niet langskomt. Heb je het artikel al geretourneerd? Neem contact op met onze klantenservice. Wij zorgen ervoor dat jouw artikel kosteloos zal worden teruggezonden. In alle andere gevallen hoef je niks te doen.
  • We laten het jou weten. We mailen je zodra jouw retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.
  • Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.
  • Als je het product via onze webshop hebt besteld dan ontvangen wij graag je rekeningnummer. Bij bestellingen via onze webshop hebben wij namelijk geen zicht op rekeningnummers van onze klanten.
  • We betalen je meteen terug nadat we jouw retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode: - iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen - Creditcard: binnen 5 werkdagen - Cadeaubon: direct opgewaardeerd. Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.
  • De herroepingstermijn verloopt 30 dagen na de dag dat het artikel in bezit is, je het laatste artikel hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere zendingen en artikelen bestaat of het laatste onderdeel hebt ontvangen van een artikel dat uit meerdere onderdelen bestaat.
  • Een artikel kan alleen worden teruggezonden als deze compleet is en - indien mogelijk - in originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.* Retourneren is niet mogelijk als artikelen op eigen initiatief zijn aangepast of reeds zijn geïnstalleerd (laadpalen). *Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we u aansprakelijk stellen.
  • Als je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt kan je het artikel ruilen. In alle andere gevallen is ruilen van onze artikelen niet mogelijk. Natuurlijk kan je dan wel jouw bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Neem voor het vervangen van onze artikelen contact op met onze klantenservice.
  • Nee hoor, het vervangen van artikelen is meestal gratis. Ook de verzending is vaak gratis. Vervangen van artikelen is alleen mogelijk wanneer je een ander artikel ontvangen hebt dan dat je besteld hebt. In alle andere gevallen kun je je artikelen binnen de zichttermijn retourneren. De factuur van jouw oorspronkelijke bestelling blijft gelden. Ruil je het artikel om tegen een artikel met een andere prijs? Dan vervalt de oorspronkelijke factuur indien dit per mail is aangegeven door onze klantenservice.
  • Ja, dat is mogelijk. Zolang jouw artikel nog niet verzonden is, kun je annuleren. Dit kun je doen door contact op te nemen met onze klantenservice via info@lanovalaadpalen.nl Het kan zijn dat het artikel al is verzonden voor het annuleringsverzoek binnenkomt. Uiteraard kun je dan binnen de zichttermijn retourneren.
Direct contact of
een offerte aanvragen?

Heb je een vraag en kun je deze niet vinden bij de veelgestelde vragen of wil je meer weten over de mogelijkheden? Laat een bericht achter en we komen er persoonlijk bij je op terug.

Meer weten?

Offerte aanvragen

Vermeld hieronder uw gegevens en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Meer weten?

Informatie aanvragen

Vermeld hieronder uw gegevens en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.