Bij Lanova bieden we het gehele jaar door leerzame stageplaatsen. Zo was afgelopen periode de beurt aan Leander. Met zijn frisse kijk op onze diensten was de stageperiode niet alleen leerzaam voor Leander, maar ook zeker voor het team van Lanova.
Wij gingen met Leander in gesprek. Lees hier hoe hij zijn stageperiode heeft ervaren!
Ik ben 18 jaar en woonachtig in Rijssen, ik zit momenteel in mijn 3e en laatste jaar van Junior accountmanager mbo-niveau 4. Junior accountmanager is een brede opleiding met veel uitstroom mogelijkheden. De stages zijn bedoeld om je te oriënteren op hetgeen je aanspreekt. Dit is mijn 3e stage van 10 weken. Ik hoop in 2021 mijn eindstage te gaan doen, deze ga ik ook bij Lanova Laadpalen doen. Mijn vrije tijd kan ik goed besteden met werk, hengelsport en gamen.
Lanova is een jong en dynamisch bedrijf, dit spreekt mij erg aan. In mijn vorige stage heb ik ook bij een bedrijf gewerkt met een ‘platte’ bedrijfsstructuur. Dit heeft als voordeel dat je in een korte stageperiode al heel snel kan meekomen in het bedrijf. Je leert al snel iedereen kennen, en dat bevordert de samenwerking.
Wat betreft de verkoop verkoopt Lanova aan particulieren en zakelijke klanten, geen aanvraag is hetzelfde. Het is mooi om van een simpel mailtje met een aanvraag voor informatie tot de uiteindelijke plaatsing van de laadoplossing bij de klant te komen. In dit traject werk je samen met verschillende partijen zoals een installateur of een autobedrijf. Je probeert de kennis en ervaring die je hebt meegekregen zo goed mogelijk toe te passen, en samen met de klant tot een passende oplossing te komen.
Bij Lanova is de werkwijze zo dat iedere klant een vast contactpersoon krijgt, waardoor je na verloop van tijd het aanspreekpunt van je eigen klantenkring bent. De verantwoordelijkheid die je over deze klantenkring krijgt spreekt mij erg aan.
In mijn stage heb ik een breed takenpakket gekregen. Naast het beantwoorden en verwerken van de aanvragen via de website, heb ik ook de samenwerking met dealerbedrijf Huiskes-Kokkeler opgepakt. Als randtaken het versturen van laadkabels voor een aantal grote leasemaatschappijen en op het verkoopkanaal van Bol.com.
Bij het gehele verkooptraject hoort natuurlijk ook klantenbezoek en installaties, deze mochten ook zeker niet ontbreken. Ik ben meerdere keren mee geweest op bezoek bij zakelijke relaties, en heb mijn handen uit de mouwen gestoken bij een installatie van een laadoplossing die ik zelf verkocht heb.
Wat erg leerzaam is om op een zakelijke manier te communiceren met zowel consumenten als bedrijven via de e-mail en de telefoon. De meerderheid van de klanten hebben vaak geen kennis van laadoplossingen en het technische verhaal erachter. Wat dan mijn taak is om de problemen en of onduidelijkheden weg te nemen, en de klant door het proces te leiden. Als na afloop de laadoplossing is geplaatst en de klant is tevreden is, geeft dat een goed gevoel.
Als 2e heb ik geleerd en verbeterd op het gebied van gestructureerd werken, dit heb ik vanuit mijn vorige stage ook als leerpunt meegekregen. Middels een Excel bestand heb ik verschillende werkprocessen beschreven en daarbij de vervolgacties aan gekoppeld. Dit werkte erg goed, en hier zal ik in de toekomst ook mee verder gaan.
Dankzij de geweldige inzet van Leander heeft hij wederom een stageplek bij Lanova weten te bemachtigen.
In 2021 zult u Leander ongetwijfeld weer treffen bij Lanova!
Vermeld hieronder uw gegevens en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!
Vermeld hieronder uw gegevens en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!